BESVIKEN.

Usch va jag är sur, är så sur att jag nästan börjar gråta. Innan jul gjorde ju jag och Alexandra ett fotojobb på Sunlight hotellet här i Nyköping, dom hade julbord med Las Vegas tema. Vi fick veta vad vi skulle fota, vad vi skulle få betalt och vi vart lovade att få våra namn piblicerade vid bilderna.

När dom väl hade fått bilderna var det första vi fick höra att det var konstig färg på bilderna, men alltså har man belysning som skiftar i grön, röd, blå och gul så får man väl räkna med att det blir dom färgerna på bilderna? Bilderna kom upp på deras hemsida efter ett tag i alla fall men då reagerade vi på att våra namn inte alls stog där som dom hade lovat. Vi skickade ett mail och frågade om dom hade missat det och fick som svar att det skulle fixas.
Nu, ännu någon månad senare så har vi fått våran lön, det är fel summa mot vad vi vart lovade menmen. Vi kollade sidan igen och det va fortfarande inga namn publicerade!? Så vi hörde av oss ännu en gång så nu står namnen där men det är bara mitt förnamn som står där, jag menar hur många finns det inte som heter Frida? Vi ville ju få våra namn publicerade så att folk kan se vem som gjort det och så vi kanske kan få fler fotojobb, liksom så vi kan komma någon stans. Kul att dom skrev ut namnen nu, si sådär 3 månader senare när alla förmodligen redan vart inne och kollat på bilderna, nu kommer ändå ingen se vem som tagit dom. 

Vi har gjort bort oss lite, vi såg inte till att få det som vart bestämt skriftligt men man tror ju att vuxna människor ändå ska bete sig som såna och inte behandla oss på det här viset, bara för att vi är yngre?

Man lär sig av sina misstag, framöver kommer vi alltid se till att få ett skriftligt avtal.



0 Kommentarer



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: