Göteborg ♥

 
Förra tisdagen satte jag mig på en buss mot Göteborg, det tog ca 6 timmar att komma dit och det var det helt klart värt!
Gick på stan en hel dag, köpte kläder och julklappar. Hade tacomys till idol med massa härliga människor, tittade på film och spelade något konstigt spel som fick alla att hoppa till, slender man tror jag det hette. Gick hem sent på natten i snöstorm och åska. Gick på den superfina julmarknaden på Liseberg, drack varm choklad med grädde, värmde händerna över öppna eldar och tittade på den fina julbelysningen! Pratade gamla minnen och bara hade det bra. Gick på fest där vi spelade drickspel, dansade och var lite galna. Gick på krogen och dansade i flera timmar! Men bäst av allt var att få träffa Laura igen, länge sen sist. Det var en riktigt bra vecka helt enkelt och jag hoppas det kan göras om snart igen!! 

Väl på väg hem gick det lite sämre dock. Det var snökaos så busschauffören fick köra sakta. I Borås gick vindrutetorkarna sönder så fick vänta i ca 40 min på att en ny buss skulle komma. Kommer till Norrköping och chauffören hittar inte till stationen och frågar om hjälp av en passagerare. Väl framme på stationen är vi tydligen tvugna att byta buss, har ingen aning om varför. Nya chauffören tar fel fil av någon konstig anledning och jag hade ingen aning om vart vi var på väg...Men hem kom jag till slut och 8 timmar tog det!

Nästa gång jag ska till Göteborg tar jag nog tåget ändå. 


0 Kommentarer



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: