Styrkekramar till de drabbade ♥

  Bilderna är lånade från sn.se
 

Igår kväll och inatt brann det ordentligt i ett hus i Oppeby Gård, en omkom. I huset bredvid bor min pappa och mina bröder. Jag är uppväxt i Oppeby Gård och vet vissa som bodde i huset. Jag kan inte ens förställa mig hur det måste vara att förlora sitt hem, sina ägodelar och för någon en familjemedlem eller bekant som brann inne. Mina tankar går till de drabbade. Styrkekramar! 

Att vakna, kolla på facebook och det första man ser är massa inlägg och bilder om en stor brand i Oppeby Gård där en människa omkommit... det knöt sig i magen då det inte framgick vilket hus det var som brann och tanken slog mig att det kunde vara hos min egen familj det brann. Att vissa lägger ut bilder och nästan skämtar om händelsen är också för mig helt ofattbart och känslokallt.
Tänk efter några extra gånger
innan ni lägger ut något på nätet, det kan så lätt bli missförstånd och liknande. Jag känner mig lyckligt lottad som har hela min familj kvar och att det inte var deras hem som brann. Tänk er själva in i situationen, om det hade vart du/ni som hade vart med om detta. Tänk. 

Läs mer om händelsen på sn.se:
http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.2259993
http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.2260396



0 Kommentarer



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: