SVAR TILL FRÅGESTUNDEN!!!

Vad var det som fick dig att börja blogga?

Jag började blogga för att jag tyckte det verkade kul, jag tycker om att skriva och tänkte att på en blogg kan jag skriva av mig precis hur mycket jag vill. Jag ville även ha någonstans där jag kunde visa mina bilder för folk och då passar ju en blogg perfekt!


Hur länge har du bloggat?

Började blogga på Devote.se (http://friidaaa.devote.se/) oktober 2008 och lär nog fortsätta blogga ett bra tag till!


Vilken kamera har du?

Jag har en Olympus SP-595 uz men jag brukar låna en kamera från skolan (Nikon D90) eftersom dom är mycket bättre än den kameran jag har.


När och varför började du fota?

Jag började fota lite smått när jag var ca 13 år då jag fick en vanlig liten digitalkamera i julklapp, började fota allt möjligt och tyckte det var roligare och roligare! När jag fyllde 15 år fick jag kameran Olympus SP-595 uz och började fota mer och mer och sen bestämde jag mig för att gå en linje med foto på gymnasiet.


Vad fotar du helst?

Jag fotar mest naturbilder men det är bara för att jag är så feg och inte riktigt vågar fota bland folk men försöker bättra mig på det också.


Ditt bästa fototips?

Oj, det var en bra fråga. Jag tänker inte så mycket på hur jag gör när jag fotar, men ett tips kan väl vara att om man fotar människor ska man inte ta kort underifrån (i grodperspektiv) för då ser den personen bara fet ut. Inte ett jätte bra tips, får ta och fundera ut något bättre och skiva det här på bloggen sen.


Fler intressen än foto?

När jag inte fotar så tränar jag fotboll i Hargs BK, ritar en del och umgås med folk.


Vilken linje går du på gymnasiet?

Jag går media, 2:a året, på Ljud & Bildskolan i Nyköping.
Just nu har jag inriktningen foto och i 3:an funderar jag på att ha webbproduktion.



Vad vill du bli när du har läst klart i skolan?

När jag har gått ut skolan tror jag att jag ska plugga vidare till stylist så jag sen både kan styla och fota människor.


Vad vill du göra i framtiden?

I framtiden vill jag helt klart jobba som fotograf!


Vem är din förebild ?

Hmm, det har jag nog aldrig riktigt tänkt på. Men jag tror nog att min förebild är min moster Therese. Nu när jag tänker efter så har hon nog varit min förebild ända sen jag var liten, jag ville vara som henne, speciellt ha långt fint hår som henne. Hon är också den enda i släkten som faktiskt har vågat lämna stan för att leva sitt eget liv, vilket jag också vill göra.


Favorit plagg?

Jadu, det varierar från dag till dag tror jag nog. Vissa dagar kan en tröja sitta som en smäck, men så nästa dag sitter den inte alls bra. Så jag vet inte, har nog inget speciellt favorit plagg.


Favoritfärg?

Har en massa favoritfärger! Speciellt tycker jag om färger som är skrikiga.
Men om jag måste välja en färg så får det bli blå.


Festar du ofta?

Nej, inte alls.


Vilken är din favorit blogg?

Jag brukar inte läsa så många olika bloggar men jag gillar Kenzas.se, hon är så himla snygg och verkar ha en riktigt härlig personlighet!


Kissie eller Dessie?

Kollar mer på kissies blogg än på dessies så får väl ta och välja kissie då. Följer inte hennes blogg men brukar kika in lite då och då för att se vad hon håller på med, hehe.


Hur ser en perfekt dag ut för dig?

En perfekt dag för mig kan se ut på väldigt många olika sätt. Men en perfekt dag som jag minns sådär på direkten... Mina föräldrar flyttade ifrån varann när jag var 5 år och som många separerade föräldrar så bråkar mina en hel del. Men en jul så satt jag och min bror och öppnade julklappar med släkten hemma hos pappa och så plinga det på dörren och in kom mamma! Det var inget bråk utan allt var bara perfekt. Så man kan väl säg att en perfekt dag för mig är när jag hittar på saker med min ''riktiga'' familj, även om det inte behöver vara med mamma och pappa tillsammans.


Vilken årstid gillar du bäst?

Jag tycker om nästan om alla årstider. Sommaren är så skön om den är varm så man kan hänga på stranden hela dagarna. Hösten är fin med alla färgerna på träden. Vintern är mysig när det är massa snö ute och man sitter inne och dricker varm choklad och kollar på någon bra film. Våren vet jag inte riktigt vad den är bra till så den kan jag klara mig utan.


Vad har du för mobil telefon ?

Jag har en Sony Ericsson xperia X10 mini (den suger).




2 Kommentarer



Kommentarer
Postat av: Therese

Åh vad det värmde i hjärtat att läsa det där. Tack Frida för dom orden <3 kramar

2011-11-28 @ 21:33:34
Postat av: josefin

SV: Och tack för ditt svar ;D kram

2011-11-29 @ 10:34:00
URL: http://juzzisfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: