Gradient nails - Cream & Pistage Dream

          O.P.I                               O.P.I
Natural Nail, Base Coat                Top Coat
 
 
116 Cream                114 Pistage dream
 
 
Köpte nya nagellack igår och var självklart tvungen att testa dom. Gjorde något nytt, gradient nails kallas det tydligen, sjukt snyggt tycker jag! 
 
För er som är nyfikna på hur man gör detta så tänkte jag att jag gör en steg för steg förklaring!

- Börja med ett underlack, jag använder mig av O.P.I Natural Nail Base Coat. Låt torka.
- Välj en färg som du vill ha nederst på dina naglar, måla hela naglarna. Här har jag använt mig av Beauty Nails 116 Cream från ginatricot. Låt torka. Det kan behövas flera lager, här har jag gjort två lager.
- Väl en färg som du vill ha överst på nageln. Jag har använt mig av Beauty Nails 114 Pistage Dream från Ginatricot. Ta lite färg på en svamp, dutta först på tex ett papper så det inte blir så mycket färg. Dutta sedan på naglns topp. Låt torka. Ju mer färg du vill ha ju fler lager gör du, jag har gjort två lager även här. 
- Avsluta med ett överlack, jag använder mig av O.P.I Top Coat. 

Lycka till!
 
 
 
0 Kommentarer



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: